tirsdag den 20. januar 2009

Hvem arrangerer vinsmagning?

Der er et væld af forskellige grupper, som arrangerer vinsmagning.

Restauranter gør det for at lokke folk til og sælge dem noget god mad, mens der smages på vin.

Vin-importører gør det for at introducere flere mennesker for netop deres mærker og typer af vin. Og de sørger altid for at have et righoldigt arsenal af vin med, som kan sælges i forbindelse med arrangementet.

Vinhandlere gør det for at tiltrække fremtidige kunder til butikken, præsentere et bredt sortiment af varer og ikke mindst demonstrere kundskaber indenfor vin og vinsmagning.

Entusiaster gør det i mindre grupper for at dele glæden ved vin, diskutere vintyper, prøve at prisfastsætte vine og finde gode vine til prisen.

Glade amatører gør det til middagsselskaber, fordi det er sjovere end blot at servere tre flasker af den samme slags vin.

Medierne gør det for at få professionelle til at smage og anmelde vine.